Bu Başkan Başka Başkan

AYGAD üyeleri, Erzurum Pasinler Belediye Başkanı Ahmet Dölekli tarafından son derece içten ve misafirperver şekilde ağırlandı.

Akşam yemeği ile yöresel lezzetler tadan gazeteciler, Kaplıca Termal Tesislerinde günün yorgunluğunu attılar. Başkan Dölekli ile hep birlikte sohbet eşliğinde kahvaltı yapıldı.

Söz hakkı alan AYGAD Başkanı Ahmet Işıkdağ;

“Türkiye’nin 7 bölgesinde kültür gezisi düzenleyeceğiz. İlkini Güneydoğu bölgesi, ikincisini Karadeniz bölgesinde gerçekleştirdik. Şimdi ise Doğu Anadolu bölgesini tanımak ve tanıtmak için yollardayız.

Amacımız; bu bölgelerin tarihi, kültürel mekanlarını, coğrafi yapısını, gastronomisini keşfetmek ve dünyanın her kesimi ile paylaşmak.

Biz Pasinlerde böyle bir kaplıcanın olduğunu bilmiyorduk. Yaşayarak, keyif alarak öğrenmiş olduk. Hacı Rüştü Çay Evi Tarihi Çay Ocağına gittik. Eğer yolunuz Erzurum Pasinler’e düşerse sizin de bu yerleri mutlaka görmenizi tavsiye ediyorum.

Bizleri en iyi şekilde ağırlandıkları için Pasinler Belediye Başkanı Ahmet Dölekli’ye ve meslektaşımız Saki Akyüz’e kendi adıma ve gazeteci arkadaşlarım adına teşekkür ediyorum” dedi.

Erzurum Pasinler Belediye Başkanı Ahmet Dölekli ise konuşmasında; İlçemizin tanıtımına katkı sunacağınızdan hiçbir şüphem yok.

Göreve geldiğimiz dönemden sonra ilçemize sunduğumuz hizmetlerden bahsetmek istiyorum.

ÖĞRENCİ SERVİSİ ÜCRETSİZ

Göreve başlar başlamaz ilçemizdeki 700 öğrenciyi il merkezine servis ile ücretsiz olarak ulaştırdık. Gençlerin ve ailelerin göç etmelerini önlemek için ücretsiz paso dağıttık.Bu düşüncemizin ana sebebi, Erzurum halkının göç vermemesidir.

TERMAL SU SONDAJ ÇALIŞMASI

Pasinler’in 400 yıllık kaplıcası vardı. Sayısı bir taneydi ve kadın erkek olarak belli saatlere bölünerek ortak kullanılıyordu. Termal tesisimizi yenileyerek; Erkekler, kadınlar, aile bölümleri ve aile kabinleri olarak ayrı ayrı bölümler inşa ettik. Eski sularımızdan sondaj yapıp 15 derece daha sıcak su çıkarttık.

KALE OTEL

Şu an burada bulunduğumuz otel kullanılmaz haldeydi ve biz aldık modern otel haline getirdik. Eksiklerimizi de zamanla tamamlayacağız.

ŞEHİR MERKEZLERİNE ASFALT ÇALIŞMASI

Köylerin içindeki çamuru engellemek için 300 bin metre kare kilitli parke taşı yaptık. Halkımızın cenaze sebebiyle toplanması için de çok sayıda taziye evleri inşa ederken, camilerin lavobalarına da sıcak su getirttik.

KADIN KONUK EVİ

İlçemize gelen kadın misafirlerimizin mahalle ve araba içlerinde bekletmemek için dinlenme evleri, muhtarlara ise dernek binası yaptık.

BUNGALOV EVLERİ VE İŞ YERLERİ YAPIMI

Son zamanlarda, dışarıdan gelen misafirler için bungalov evler yapıyoruz. İki ayın sonunda güzel sonuçlara ulaşacağız.

Eski belediye binasını iptal edip, yerine 20 tane iş yeri yaparak vatandaşımızın hizmetine sunduk. İş adamlarının da gönderdiği kurban etleri bağışyla 6 bin aileye ramazan kolisi ulaştırdık. Maddi gücü olmayan kardeşlerimizin her zaman yanında olduk, olacağız.

İmkansızlıklarımız vardı fakat onları aşarak; ilçemize çok yararlı hizmetler sunduk.

Güzel beldemize geldiğiniz için Başkan Ahmet Işıkdağ’a ve hepinize teşekkür ediyorum. Sizin aracılığınız ile Büyükşehir Belediye Başkanımız Mehmet Sekmen’e ilçemize çok büyük katkıları olduğu için hürmetlerimi ve sevgilerimi iletiyorum” sözlerine yer verdi.

Pasinler Belediye Başkanı Ahmet Dölekli, AYGAD Başkanı Ahmet Işıkdağ’a başarılarından ötürü plaket hediye etti.

Kahvaltı sonrası Hacı Rüştü Çay Evinde içilen çayın ardından, Hasan Kalesine çıkıldı. Kalenin tarihini Başkan Dölekli’den dinleyen gazeteciler, Hasan Kalesinde hatıra fotoğraf çekimi ile Erzurum’un Pasiller ilçesine veda etti.